آغاز دوره آموزشی برای ایده پردازان رویداد ملی فناوری سلامت

با معرفی ایده پردازانِ برگزیده ی مرحله اول داوران رویداد ملی فناوری سلامت، نخستین کلاس دوره آموزشی ایده پردازان، در دفتر ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد. این کلاس های یک روزه، سه هفته متوالی ادامه دارد. در این دوره آموزشی  35  ایده پرداز، نحوه ارائه ایده در روز نهایی رویداد را که با حضور استادان صنعت و دانشگاه همچنین سرمایه گذاران دولتی و بخش خصوصی برگزار خواهد شد، آموزش می بینند. اسامی ایده پردازان برگزیده ی مرحله اول داوری رویداد در سایت www.Health.ideasbazaar.ir قابل مشاهده است.

دبیرخانه رویداد ملی فناوری سلامت اعلام کرد  144  ایده برای این رویداد دریافت کرده است که با داوری اولیه ایده ها، صاحبان 35  ایده، امتیاز شرکت در این دوره آموزشی را کسب کردند. در پایان این دوره آموزشی با رأی داوران و استادان دوره آموزشی،  18 ایده برای روز نهایی رویداد ملی فناوری سلامت انتخاب می شوند.

رویداد ملی ایده بازار فناوری سلامت 24 بهمن با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفتر ایده بازار دانشگاه صنعتی امیر کبیر در تالار اجتماعات مرکزی این دانشگاه برگزار خواهد شد.

دکتر وطن پور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه شورای سیاستگذاری ایده بازار فناوری سلامت با اعلام حمایت از رویدادهایی که منجر به پرورش ایده های خلاق می شود، از ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعنوان بهترین و حرفه ای ترین گروه ها در این زمینه یاد کرد و خواستار کمک مادی و معنوی به این نهاد شد.

پژوهشگران و ایده پردازان می توانند آخرین اطلاعات و اخبار مربوط به نخستین رویداد ملی فناوری سلامت را در سایت www.Health.ideasbazaar.ir  پیگیری و طبق برنامه های اعلام شده، در کلاس های دوره آموزشی شرکت کنند.

از پژوهشگران و ایده پردازان خواسته شده بود ایده های خود را برای رویداد ملی ایده بازار سلامت در سه حوزه ی دارو، فناوری اطلاعات و رباتیک بفرستند.

حوزه دارو: فناوری های نوین در داروسازی و دارو رسانی، ژن تراپی و نانو داروها.

حوزه فناوری اطلاعات: بیو انفورماتیک، سامانه های تشخیصی و درمانی در حوزه سلامت، اپلیکیشن های سلامت بویژه در حوزه آموزش، پیشگیری و بهداشت، هوش مصنوعی در حوزه  سلامت و سامانه های هوشمند در حوزه سلامت.

حوزه رباتیک: تجهیزات پزشکی رباتیک، میکرو روبات ها، نانو ربات ها و داروهای بیو الکترونیک، شبیه سازهای آموزشی، چاپگرهای سه بُعدی و بیوسنسورها و نانو بیوسنسورها.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین اخبار و مقالات سایت