انتخاب ایده پرداز برگزیده نخستین فستیوال ایده بازار فناوری سلامت

نخستین فستیوال ایده بازار فناوری سلامت با انتخاب ایده پرداز برگزیده به کار خود پایان داد.

ایده پردازان و پژوهشگران از سراسر کشور  144 ایده به این رویداد ملی فرستاده بودند که پس از سه مرحله داوری، امروز و در روز پایانیِ رویداد ایده بازار فناوری سلامت صاحبان 12 ایده راه‌یافته به این مرحله، ایده‌های خود را در حضور اصحاب صنعت، دانشگاه و سرمایه‌گذاران نهادهای دولتی و بخش خصوصی ارائه کردند. پس از این رقابت بزرگ علمی و با نظر داوران رویداد، هیچ یک از شرکت کنندگان نتوانستند امتیاز بالای 90 و 80 برای کسب رتبه اول و دوم را بدست آورند ولی سرکار خانم ناهید عزیزی از دانشگاه صنعتی بابل در رشته بیوتکنولوژی، با ایده ی برچسب تشخیص غیر تهاجمی و پیوسته قند خون، مقام سوم این رویداد بزرگ علمی را از آن خود کرد.

خانم ناهید عزیزی با ارائه این ایده قصد دارد حسگری پوشیدنی برای افراد مبتلا یا در معرض ابتلا به دیابت برای سنجش غیرتهاجمی و پیوسته گلوکز خون از طریق پوست و تعریق طراحی کند. با طراحی برچسب پوستی که روی پوست می‌چسبد و قابلیت اتصال به چند نقطه مختلف از بدن را دارد، میزان گلوکزِ تَری پوست سنجیده می‌شود. با ارسال داده‌های به‌دست‌آمده به گوشی‌های هوشمند افراد، امکان سنجش مداوم و نظارت پیوسته برای افراد مبتلا به دیابت فراهم می‌شود.

نخستین فستیوال ایده بازار فناوری سلامت با همکاری وزارت بهداشت و دفتر ایده بازار دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد. محورهای این رویداد بزرگ علمی و ملی در سه حوزه‌ی رباتیک، دارو و فناوری اطلاعات در حوزه سلامت برگزار شد. آخرین اطلاعات و اخبار مربوط به این رویداد ملی و علمی در سایت  www.Health.ideasbazaar.ir  قابل دسترسی است.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین اخبار و مقالات سایت