برگزاری نخستین رویداد بین‌المللی ایده بازار Falling Walls Lab Tehran در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 نخستین رویداد بین‌المللی ایده بازارFalling Walls Lab Tehran امروز چهارشنبه 19 مهر ماه با همکاری دفتر ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دفتر مبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) در تهران، در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

در مراسم امروز، صاحبان بیست ایده‌ی راه یافته به این مرحله هر کدام 3 دقیقه ایده خود را به زبان انگلیسی ارائه نمودند و در نهایت ایده ی خانم “صبا امیر هفته ران” از دانشگاه شهید بهشتی تهران  با عنوان “اوتیسم” حائز رتبه اول برای شرکت در مرحله نهایی رقابت بین‌المللی Falling Walls Lab  که ماه نوامبر در برلین برگزار خواهد شد، انتخاب شدند.

علاوه بر شرکت محققان، اساتید، مسئولان دانشگاهی و علاقه‌مندان ایرانی به طرح‌های خلاقانه، تعدادی از اساتید برجسته‌ی آلمانی و مسئولان دفتر مبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) و نمایندگانی از سفارت آلمان در این مراسم حضور داشتند.

بنابر اعلام دبیرخانه این رویداد بین‌المللی در تهران، پس از فراخوان عمومی از دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا، پسا دکترا و اعضای شرکت‌های فن بازار، کارآفرینان و صاحبان ایده در زمینه‌های مختلف، ایده پردازان ایرانی 217  ایده به دبیرخانه رویداد در تهران فرستادند. از این تعداد  31  ایده مرحله نخست داوری را با موفقیت پشت سر گذاشتند و صاحبان این ایده‌ها در کارگاه‌های آموزشِ نحوه ارائه‌ی ایده شرکت کردند. پس از برگزاری این دوره آموزشی و مرحله دوم داوری، 20 ایده مجوز شرکت در مرحله نهایی در تهران را کسب کردند.

ایده پردازان ایرانی امسال نخستین بار در این رویداد بین‌المللی شرکت ‌کردند و با ارائه 217 ایده بعد از هند که 275 ایده ارائه شده، دومین کشور جهان از نظر تعداد ارائه ایده به Falling Walls Lab Tehran هستند.

در کشورهای منطقه هم بعد از ایران، مصر با ارائه 135 ایده و ترکیه با ارائه 46 ایده در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند.

از میان ایده‌های ایده پردازان ایرانی که 162 نفر آقا و 55 نفر خانم هستند، بیشترین تعداد ایده در حوزه مهندسی و تکنولوژی با 56 درصد است. حوزه معماری و شهرسازی، و علوم پزشکی و سلامت هرکدام 6 درصد ایده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، 5 درصد ایده‌ها در حوزه اقتصاد، 4 درصد در حوزه روان شناسی است و کشاورزی، کامپیوتر و علوم اطلاعات هر کدام 2 درصد ایده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

در رقابت علمی یک روزه «Falling Walls Lab » که هر سال همزمان با سالگرد برچیده شدن دیوار برلین (9 نوامبر/ اواسط آبان) برگزار می شود، نتایج فعالیت‌های تحقیقاتی دانشمندان و ایده پردازان بین‌المللی در حوزه‌های مختلف در معرض نمایش قرار می‌گیرد.
این همایش بین المللی از سال 2009 در آلمان آغاز به کار کرد و پس از آن موسسه غیرانتفاعی  “falling Walls Lab” با حمایت «وزارت آموزش و تحقیقات آلمان» تاسیس شد تا این رویداد را هر سال برگزارکند.
روند شرکت در این رویداد به گونه‌ای است که بعد از برگزاری رقابت‌های اولیه در کشورهای مختلف، برگزیدگان برای شرکت در مرحله نهایی این رقابت‌ها، انتخاب خواهند شد. معمولا از هر کشور یک نفر برای مرحله‌ی نهایی به برلین سفر می کند.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین اخبار و مقالات سایت