تمدید مهلت ارسال اثر به دومین ایده‌بازار و فن‌بازار صنعت آب‌وفاضلاب

دبير دومین رویداد ملي ایده بازار و فن بازار صنعت آب و فاضلاب از تمديد مهلت ارسال اثر به دبيرخانه اين رويداد تخصصي تا پايان اسفند ماه ۹۵ خبر داد.

دبیر دومین ایده‌بازار و فن‌بازار صنعت آب و فاضلاب از تمدید مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این رویداد تخصصی تا پایان اسفند ماه امسال خبر داد.

علی نقی‌خانی اظهار کرد: به علت استقبال چشمگیر ایده‌پردازان و همچنین درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاهیان، مراکز و موسسه‌های تحقیقاتی و محققان و مخترعان فعال در این حوزه، مهلت ارسال ایده‌ها و فناوری‌ها تا پایان امسال تمدید شد.

این رویداد ملی قرار بود روزهای سوم و چهارم اسفند ماه امسال به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شود که با تمدید زمان دریافت ایده‌ها، برگزاری رویداد به اردیبهشت سال آینده موکول شد.

دبیرخانه ایده‌بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دریافت ایده‌های دومین رویداد آب و فاضلاب را همزمان با برگزاری هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری کشور در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز کرد و تاکنون 210 ایده به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.

این رویداد ملی در دو بخشِ ایده بازار برای ارائه ایده‌های جدید و همچنین بخش فن بازار برای ارائه طرح‌ها و محصولات جدید ساخته شده، برگزار می‌شود و علاوه بر تکنولوژی و تجهیزات آب‌ و ‌فاضلاب، در زمینه مدیریت بحران در آب ‌و ‌فاضلاب نیز ایده‌های مربوط جمع‌آوری شده است.

رویدادهای ملی ایده بازار به طور کلی با استناد به دو اقدام ملی 8 و 9 از راهبرد کلان 3 نقشه جامع علمی کشور برگزار می‌شود و حمایت از ایجاد مراکز خدمات پشتیبان «ایده تا بازار»، ساماندهی فن‌بازارهای عمومی و ایجاد فن‌بازارهای تخصصی در حوزه‌های اولویت دار کشور، از جمله اقدامات ملی راهبرد کلان 3 نقشه جامع علمی کشور به شمار می‌آید.

در نخستین رویداد ایده بازار آبفا که سال گذشته در تالار آبگینه شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد، 132 ایده به دبیرخانه ایده‌بازار امیرکبیر رسید که 18 طرح توسط هیات داوران در مرحله نخست داوری‌ها انتخاب و معرفی شد.

در جریان داوری مرحله دوم نیز هفت ایده به رقابت‌های نهایی راه یافتند که در مراسم پایانی، سه ایده اتصال قابل انعطاف، انبساط و انقباض با دوسر کاسه‌ای مفصلی – آنالایزر و کنترلر کلر باقیمانده در آب و اختراع روش جدید برای جابه‌جایی سیالات به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین اخبار و مقالات سایت