جلسه شورای سیاست‌گذاری ایده‌بازارهای حوزه سلامت برگزار شد

جلسه شورای سیاست‌گذاری ایده‌بازارهای حوزه سلامت در روز سه‌شنبه مورخ  ۱۸ شهریور ۱۳۹۹و با حضور جناب آقای دکتر وطن‌پور، مدیر کل توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جناب آقای دکتر کوهپایه‌زاده ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از فعالین اقتصادی و صندوق‌های حمایتی برگزار شد.

آقای دکتر کوهپایه‌زاده ضمن تاکید بر  اهمیت دقت در  مسیر بازار تا ایده جهت تسریع در کسب نتایج فناورانه افزود: تمام تلاش خود را در دانشگاه به کار خواهیم گرفت تا بستر مناسب برای تحقق اهداف شرکت‌های متفکر فراهم و شرایط انجام پژوهش‌های کاربردی تسهیل شود. همچنین برای ایده‌بازارهایی که در آینده انجام خواهد شد در جهت هدفمندتر و تخصصی‌تر کردن محورهای دریافت طرح با ذکر جزئیات بیشتر برای رفع نیازهای صنایع اقدام شود.

در ادامه جلسه، آقای دکتر وطن‌پور، با اشاره به مشکلات دوران کرونا، اظهار داشت: نیاز است دانشگاه‌ها در مسیر ایده بازارهای جدید حوزه سلامت حرکت کنند. شاکله اصلی حوزه فناوری نیز در مسیر سرمایه‌گذاری، توسعه این ایده‌بازارها و همچنین تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها است. فناوی‌هایی که در ایده‌بازارها شرکت می‌کنند؛ می‌توانند به تدریج به هسته‌های فناور تبدیل و در مراکز رشد مستقر شوند. همچنین می‌توانند از حمایت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند گردند.

در ادامه آقای مهندس نادری، مدیرعامل مرکز تبادل فناوری ایده‌بازار امیرکبیر، به ارائه گزارش روند اجرایی ایده‌بازارهای حوزه سلامت پرداخت. ایده‌بازارهای حوزه سلامت شامل “ایده‌بازار خوراک و نوشیدنی”، “ایده‌بازار فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی، شوینده و سلولزی”، “ایده‌بازار تجهیزات پزشکی” و “ایده‌بازار سلامت دیجیتال” با همکاری دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تبادل فناوری ایده‌بازار امیرکبیر برگزار می‌شود،

در پایان آقای دکتر پورنیک، مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: در مسیر رشد و بالندگی باید نیازهای دارای الویت حوزه سلامت را شناسایی نماییم و زیر ساخت‌های فناورانه را در اختیار افراد قرار دهیم تا شاهد دستاوردهای ارزشمند در حوزه فناوری سلامت باشیم.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین اخبار و مقالات سایت