رویداد گام معکوس فناورانه صنعت پلیمر

گام معکوس فناورانه چیست؟

Reverse Pitch یا گام معکوس فناورانه بستری است که در آن با دریافت مسائل و نیازهای فناورانه از سوی شرکت‌ها و بهره‌برداران، فرصت حل این مسائل توسط ایده‌پردازان، مخترعین، شرکت‌های دانش‌بنیان و جامعه علمی کشور ایجاد می‌گردد.

در این‌گونه رویدادها بر خلاف حالت‌های متداول، این بار سازمان‌ها و صنایع هستند که نیازهای خود را برای فناوران ارائه می‌کنند و این فرصت به فناوران داده می‌شود تا به بهترین و بهینه‌ترین حالت محصولات و خدمات نوآوری خود را متناسب با نیازهای آن مجموعه خلق کنند. 

در همین راستا، در رویداد ایده‌بازار مهندسی پزشکی، نیازهای فناورانه‌ای در کنار روند معمول دریافت طرح، مطرح گردیده است، که امیدواریم شاهد حضور پررنگ فناوران در حل این چالش‌ها، باشیم.

صنعت پلیمر، صنعت رو به رشد...

صنعت پلیمر یک صنعت استراتژیک برای کشور است. سال هاست که با سرمایه‌گذاری‌های متعدد انجام شده در این صنعت، تلاش بسیاری برای توسعه و توانمندسازی آن صورت گرفته است. به علاوه حلقه تولید تا مصرف نهایی پلیمرها در کشور کامل است و از جمله صنایع اشتغال‌زای کشور به حساب می‌آید. به طوری که در بخش صنایع تکمیلی پلیمرها حدود 850 هزار شغل ایجاد شده است.

بنابراین توسعه این صنعت، یکی از مهم‌ترین دغدغه های کشور به حساب می‌آید. یکی از گام های اساسی برای توسعه، شناسایی دقیق نیازهای این صنعت و سپس درگیر کردن افراد متخصص برای رفع نیاز است.

صنعت پلیمر
استفاده از نوآوری باز

رویکرد نوآوری باز ...

گرچه واحدهای تحقیق و توسعه موجود در شرکت های کوچک و بزرگ صنعتی، تمام تلاش خود را برای توسعه و بهبود کیفیت محصولات به کار می‌برند؛ با این وجود تلاش آن ها به تعداد پرسنل درگیر، تجهیزات، زمان و بودجه تحقیقات، محدود می‌شود.

به همین سبب، سال هاست که بزرگترین شرکت های جهان، با ارائه مفمومی به نام “نوآوری باز”، با استفاده از ظرفیت نیروهای کارآمد، با انگیزه و متخصص خارج از مجموعه خود، به رفع نیازهای خود می‌پردازند.

درباره رویداد گام معکوس فناورانه...

خوشبختانه در سال های اخیر، ضرورت رفع نیاز با استفاده از “نوآوری باز” در کشور، مورد توجه صنایع مختلف قرار گرفته است.

ارائه نیازهای فناورانه از طریق برگزاری نشست‌های رودر روی صاحبان صنایع با فناوران و شرکت های متخصص، که به ارائه معکوس معروف است، یکی از بهترین روش های ورود به فضای نوآوری باز است.

در “رویداد گام معکوس فناورانه صنعت پلیمر”، که با همکاری دو شرکت بنام و فعال صنعت پلیمر برگزار می‌شود، چالش ها و نیازهای فناورانه این دو شرکت توسط نمایندگان و متخصصان آن‌ها، ارائه و همچنین نحوه حمایت از طرح های پیشنهادی نیز بیان خواهد شد.

گام معکوس ایده بازار

ارائه دهندگان در رویداد

هافمن، تولیدکننده انواع پروفیل‌های UPVC با استانداردهای جهانی و فناوری روز دنیا،  از سال 1386 در خط تولیدی به مساحت شش هزار متر مربع در تبریز و چهار خط اکسترودر، کار خود را شروع کرد. با اجرای طرح توسعه شرکت پنج خط جدید اکسترودر به خط تولید اضافه شد و ظرفیت سالانه هم به 17000 تن ارتقا پیدا کرد. 

پیش از تاسیس کارخانه کربی پلیمر، از سال ۱۳۵۹، فعالیت خود را به عنوان یکی از اولین  فروشندگان و عرضه کنندگان مواد اولیه و افزودنی­ های مورد مصرف در صنایع پلاستیک بخصوص مستربچ­ ها آغاز کردند و در پی آن،در سال 1370 با تاسیس کارخانه کربی پلیمر(مستربچ ایرکو سابق) فعالیت خود را در زمینه تولید، توزیع و پخش انواع مستربچ ­ها گسترش دادند.

محورهای رویداد...

تولید پروفیل‌های چوب پلاستیک

تولید پروفیل‌های آنتی‌استاتیک و خودتمیزشونده

تکنولوژی چسب استفاده شده در لمینت‌کاری سطح و پروفیل‌ها

استاندارد سازی محصولات مستربچ و کامپاند

مخاطبان رویداد ...

  • فناوران و فعالین حوزه های مرتبط با محورهای رویداد
  • شرکت ها و کارخانجات مرتبط با محورهای رویداد
  • دانشجویان و فارق التحصیلان رشته مهندسی پلیمر و شیمی
  • علاقه مندان به محورهای رویداد
ایده بازار امیرکبیر

جهت مشاهده فیلم ضبط شده رویداد “گام معکوس فناورانه صنعت پلیمر” از طریق لینک زیر اقدام نمایید: