شروع دوره‌های آموزشیِ ایده پردازان دو رویداد ملی “غذا” و ” آبفای 2″

با شروع نخستین روز دوره‌های آموزشی ایده پردازان و فن آوران برای آماده سازی ارائه نیمه نهایی، برگزاری دو رویداد ملی “غذا” و ” آبفای 2″ وارد مرحله جدیدی شد. برای هر رویداد دو کارگاه یک روزه دیگر نیز برگزار می‌گردد.

قرار است “رویداد ملی غذا” روز 19 اردیبهشت در موسسه تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور و “دومین رویداد ملی آبفا” اوایل خرداد ماه در دو بخش ایده بازار برای ارایه ایده‌های جدید، و فن بازار برای ارايه طرح‌ها و محصولات جدیدِ ساخته شده، در تالار آبگینه شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شود.

کلاس‌های دوره آموزشی برای ایده پردازان دومین رویداد ملی ایده بازار و فن‌بازار “آبفا” از امروز دوم اردیبهشت برای 25 نفر از ایده پردازان و صاحبان فن بازار راه یافته به این مرحله شروع شده است. بنا بر اعلام دبیرخانه این رویداد ملی، دویست و هشتاد فن‌آوری و ایده برای شرکت در رویداد ملی ایده بازار آبفای 2 دریافت شده است. شانزده نفر از کسانی‌که کلاس‌های “آبفا” را با موفقیت سپری کنند، در روز رویداد در حضور صاحبان صنعت، دانشگاه، هیات داوران، صاحبان فناوری و صنایع مرتبط، فن‌ آوری و ایده خود را برای جلب نظر سرمایه گذاران ارائه می‌کنند و سه فن‌ آوری و ایده برتر رویداد در هر حوزه نیز انتخاب و معرفی خواهند ‌شد.

عناوین ایده‌ها و فن‌ آوری‌های راه یافته به کلاسهای توان‌افزایی و آموزش برای ارائه و اجرا در مراسم اصلی دومین رویداد “آبفا” در سایت رویداد به نشانی www.abfa.ideasbazaar.ir  اعلام شده است.

ایده پردازان از سراسر کشور، برای رویداد ملی غذا هم بیش از 50 ایده فرستاده بودند که پس از داوری اولیه، صاحبان 19 ایده در نخستین کلاس آموزشی برای افزایش توان ارائه ایده خود شرکت کردند. هشت نفر از شرکت کنندگانِ موفق این کلاسها، برای شرکت در رقابت اصلی این رویداد ملی انتخاب می‌شوند. این افراد در روز رویداد در حضور استادان این حوزه در صنعت و دانشگاه، هیات داوران، ایده خود را برای جلب نظر سرمایه گذاران ارائه می‌کنند و ایده‌های برتر نیز انتخاب و معرفی میشوند. عناوین ایده‌های راه یافته به این مرحله و اسامی صاحبان ایده‌ها در سایت www.food.ideasbazaar.ir قابل مشاهده است.

بگفته‌ی دکتر مالک نادری، رئیس شورای سیاستگذاری دفتر ایده بازار امیرکبیر، ارائه صاحبان ایده در روز رویداد در سه بخشِ ارائه شفاهی، پاسخ به سئوالات حاضران و داوران خواهد بود.

رویدادهای ملی ایده بازار با استناد به اقدام ملی 8 و 9 از راهبرد کلان 3 نقشه جامع علمی کشور برگزار می‌شود. حمایت از ایجاد مراکز خدمات پشتیبان “ایده تا بازار” ، ساماندهی فن بازارهای عمومی و ایجاد فن بازارهای تخصصی در حوزه‌های اولویت دار کشور، از اقدامات ملی راهبرد کلان 3 نقشه جامع علمی کشور است.

دفتر ایده بازار امیرکبیر پیش از این 20 رویداد تخصصی و عمومی برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین اخبار و مقالات سایت