معرفی برترین های نخستین ایده بازار لوازم بهداشتی و آرایشی

نخستین رویداد ملی ایده بازار لوازم بهداشتی و آرایشی با انتخاب و معرفی سه طرح برگزیده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به کار خود پایان داد.
مراسم پایانی نخستین رویداد ملی ایده بازار لوازم بهداشتی و آرایشی، با ارائه 8 طرح راه یافته به این مرحله از میان 70 ایده ارسالی به دبیرخانه ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حضور هیات داوران و مخاطبان برگزار شد.
رضا فهمی با ارائه Beauty mirror، شهرام فدائیان با طرح تولید تانن پوسته پسته برای استفاده در صنایع آرایشی و شوینده‌ها، شیوا اسبری با ماسک تیوپی ضد چین و چروک و روشن کننده، فاطمه عیدی با طرح تولید نانو ماسک لیفتینگ صورت و بدن از جلبک‌های دریایی خلیج فارس، سولماز ولی زاده با تولید و عرضه لاک نوین آرایشی، سوزان خفایی با ارائه وسیله کمک آموزشی، دنیا پوی با مجموعه کرم‌های گیاهی و انیس جعفری با تهیه پد بهداشتی با استفاده از هیدروژل ابریشم در رقابت های نهایی ایده بازار لوازم آرایشی و بهداشتی حضور داشتند.
در نتیجه این رقابت و پس از جمع بندی امتیازات توسط هیات داوران، طرح های رضا فهمی، دنیا پوی و فاطمه عیدی به ترتیب به عنوان طرح های اول تا سوم اولین ایده بازار لوازم بهداشتی و آرایشی انتخاب و معرفی شدند.

** Beauty mirror
رضا فهمی درباره ویژگی های طرح ابداعی خود گفت: Beauty mirror در واقع یک ‘ال سی دی’ است که به صورت آیینه زیبایی عرضه خواهد شد.
دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته هوش مصنوعی از دانشگاه صنعتی شریف افزود: معمولا مشتریان هنگام خرید لوازم آرایشی مانند رژ لب، آن را روی پوست دست خود یا دستمال تست می کنند که رنگ دلخواه و واقعی را به نمایش نمی گذارد.
وی افزود: آیینه زیبایی به گونه ای طراحی شده است که مشتری پس از انتخاب محصول، درمقابل ‘ال سی دی’ قرار می گیرد و رنگ محصول به صورت مجازی روی چهره وی به نمایش درمی آید و مشتری می تواند چهره خود را پس از استفاده از آن نوع محصول تصور کند.
به گفته فهمی، در زمان حاضر نمونه آزمایشی این آیینه زیبایی تولید شده و درصورت جذب سرمایه گذار، وارد مرحله تولید تجاری خواهد شد.

**مجموعه کرم‌های گیاهی
دنیا پوی هم گفت: شرکت ما در مرکز رشد پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر است و به همت محققان خود، با به کارگیری روش های جدید و تلفیق علوم روز دنیا با طب ایرانی – اسلامی، موفق به تهیه مجموعه کرم های 100 درصد گیاهی شدیم که با اقلیم ایران کاملا سازگار و برای سلامت پوست مردم کشورمان بسیار مفید است.
دانشجوی دکتری بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه تهران افزود: این محصولات شامل کرم ترمیم سلولی، جوان سازی، ضد چروک دور چشم، ضد لک، مرطوب کننده، ضد جوش و لایه بردار پوست است.
وی ابراز امیدواری کرد پس از نهایی شدن مجوزهای لازم در آینده نزدیک، تولید این محصولات وارد مرحله تجاری شود.

**نانو ماسک لیفتینگ صورت و بدن از جلبک‌های دریایی خلیج فارس
فاطمه عیدی نیز درخصوص محصول تولیدی خود گفت: این محصول از جلبک های دریایی خلیج فارس تهیه شده و به مدت سه سال روی 100 نفر، آزمایش شده است که نتایج بسیار رضایت بخشی داشته است.
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور هرمزگان که بیش از 15 سال روی شناسایی خواص و تکثیر گیاهان دریایی حوزه خلیج فارس، مطالعه و کار می کند، افزود: این نانو ماسک کاملا ارگانیک و یک مکمل تغذیه ای است که به منظور درمان آکنه و تیرگی پوست استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین اخبار و مقالات سایت