معرفی گام معکوس فناورانه تولید پروفیل های چوب پلاستیک

گام معکوس فناورانه چیست؟

Reverse Pitch یا گام معکوس فناورانه بستری است که در آن با دریافت مسائل و نیازهای فناورانه از سوی شرکت‌ها و بهره‌برداران، فرصت حل این مسائل توسط ایده‌پردازان،مخترعین،شرکت‌های دانش‌بنیان و جامعه علمی کشور ایجاد می‌گردد.

در این‌گونه رویدادها بر خلاف حالت‌های متداول، این بار سازمان‌ها و صنایع هستند که نیازهای خود را برای فناوران ارائه می‌کنند و این فرصت به فناوران داده می‌شود تا به بهترین و بهینه‌ترین حالت محصولات و خدمات نوآوری خود را متناسب با نیازهای آن مجموعه خلق کنند. 

در همین راستا، در رویداد ایده‌بازار مهندسی پزشکی، نیازهای فناورانه‌ای در کنار روند معمول دریافت طرح، مطرح گردیده است، که امیدواریم شاهد حضور پررنگ فناوران در حل این چالش‌ها، باشیم.

پروفیل های چوب پلاستیک

تولید پروفیل های مهندسی جدید که دارای قابلیت های مکانیکی خوبی بوده و در عین حال بتواند قیمت تمام شده محصول را کاهش دهد، می تواند منجر به افزایش تقاضا و باز شدن بازارهای جدید در این زمینه شود. در این میان یکی از ایده هایی که برای کاهش قیمت وجود دارد استفاده از براده های چوب در فرمولاسیون و یا استفاده از کامپاندهای حاوی این براده ها می باشد

در حال حاضر پروفیل های یو پی وی سی تولیدی به دلیل گرانی قیمت ارز در کشور، استفاده از مواد گرانقیمت و وارداتی همانند تیتانیوم دی اکساید و افزودنی های دیگر، محدود بودن استفاده از مواد اولیه کاهش دهنده قیمت تمام شده همانند کلسیت و همچنین محدود بودن سهمیه هر شرکت در دسترسی مواد اولیه UPVC، افزایش قیمت فوق العاده ای را تجربه کرده اند.

طرح مساله

افزایش شدید قیمت پروفیل های UPVC در سال های اخیر و پایین آمدن قدرت خرید، باعث روی آوردن مصرف کنندگان به پروفیل‌های بی‌کیفیت و با قیمت پایین و همچنین متاثر شدن میزان فروش، شده است.

بنابراین یکی از راهکارهایی که می تواند منجر به افزایش بازار در چنین وضعیتی گردد توسعه محصولات و تولید مصنوعات جدید است. یکی از این مصنوعات جدید که می‌تواند در بازار گشایی مثمر ثمر باشد تولید پروفیل با استفاده از موادحاوی براده های چوب است.

تولید پروفیل های چوب پلاستیک

بنابراین شرکت متقاضی فناوری، درخواست ارائه پیشنهاد در زمینه تولید پروفیل های چوب پلاستیک با هر پایه پلیمری، با استفاده از دستگاه‌ها و اکسترودر‌های موجود در شرکت را دارد.

ویژگی پروفیل های چوب پلاستیک مطلوب

از جمله ویژگی های مد نظر شرکت متقاضی فناوری، در طرح پیشنهادی  تولید پروفیل های چوب پلاستیک  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- پروفیل پیشنهادی حائز شرایط استاندارد ۱۲۲۹۱ باشد.

۲- خواص مکانیکی قابل قبولی داشته باشد.

۳- قابلیت تولید با استفاده از دستگاه ها و اکسترودرهای شرکت را داشته باشد.

۴- ساخت کامپاندهای بر پایه UPVC در اولیت قرار دارد.

راه حل ها و پیشنهادات غیر جذاب

۱- تغییر در اکسترودر یا خرید اکسترودر جدید

۲- افزایش قیمت پروفیل تولیدی

۳- تولید کاپاندهای مهندسی چوب پلاستیک با پایه پلی پروپیلن در خطوط تولیدی شرکت میسر نیست (قبلا تست شده)

۴- شرکت صرفا به دنبال ایده نمی باشد و ملاک تایید محصول نهایی است.

عکس توضیح گام معکوس

جهت ارسال پروپوزال اولیه برای ” گام معکوس فناورانه تولید پروفیل های چوب پلاستیک” 

بر روی لینک زیر کلیک کنید.