معرفی گام معکوس فناورانه تکنولوژی چسب استفاده شده در لمینت کاری سطح و پروفیل‌ها

گام معکوس فناورانه چیست؟

Reverse Pitch یا گام معکوس فناورانه بستری است که در آن با دریافت مسائل و نیازهای فناورانه از سوی شرکت‌ها و بهره‌برداران، فرصت حل این مسائل توسط ایده‌پردازان،مخترعین،شرکت‌های دانش‌بنیان و جامعه علمی کشور ایجاد می‌گردد.

در این‌گونه رویدادها بر خلاف حالت‌های متداول، این بار سازمان‌ها و صنایع هستند که نیازهای خود را برای فناوران ارائه می‌کنند و این فرصت به فناوران داده می‌شود تا به بهترین و بهینه‌ترین حالت محصولات و خدمات نوآوری خود را متناسب با نیازهای آن مجموعه خلق کنند. 

در همین راستا، در رویداد ایده‌بازار مهندسی پزشکی، نیازهای فناورانه‌ای در کنار روند معمول دریافت طرح، مطرح گردیده است، که امیدواریم شاهد حضور پررنگ فناوران در حل این چالش‌ها، باشیم.

چسب های مورد استفاده در لمینت کاری

در فرآیند لمینت کاری سطح از چسب های پایه حلال جهت چسباندن فویل به سطح پروفیل استفاده می‌شود.

مساله تغییر شکل لمینیت در برابر نور و عوامل محیطی که به دلیل چسب های استفاده شده در این صنعت رخ می‌دهد، منجر به افزایش نارضایتی در بین مشتریان می‌گردد. این چسب ها پایه حلالی دارند و به نظر می‌رسد که حلال مورد استفاده در هنگام لمینیت کاری به طور کامل تبخیر نمی شود. 

در طول استفاده از پروفیل در معرض محیط های مهاجم، نور و حرارت منجر به بدشکلی و تغییر شکل پروفیل می شود. بنابراین پیش بینی گروه تحقیق و توسعه شرکت متقاضی فناوری این است که تغییر پایه چسب از حلال به آبی بتواند مشکل مذکور را حل نماید.

طرح مساله

با توجه به نیاز بازار و سلیقه های متفاوت مشتریان در خرید پروفیل ها و همچنین برای افزایش میزان تنوع محصولات، شرکت متقاضی نیز از فرایند لمینیت کاری سطح استفاده می‌کند. با توجه به نقطه ضعف چسب ‌های پایه حلالی مورد استفاده در این فرآیند. شرکت متقاضی خواستار دریافت پیشنهاد فناورانه برای تولید چسب‌های پایه آبی جهت استفاده در لمینیت کاری سطح پروفیل برای جلوگیری از تغییرشکل در برابر نور  خورشید و حرارت است.

ویژگی چسب های مورد استفاده در لمینت کاری

از جمله ویژگی های مد نظر شرکت متقاضی فناوری، در طرح پیشنهادی  تولید چسب های مورد استفاده در لمینت کاری، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- تغییر فرمولاسیون چسب از پایه حلالی به پایه آبی

۲- پروفیل پیشنهادی حائز شرایط استاندارد ۱۲۲۹۱ باشد.

۳- قابلیت تولید با استفاده از تجهیزات شرکت

راه حل ها و پیشنهادات غیر جذاب

۱- تغییر در اکسترودر یا خرید اکسترودر جدید

۲- افزایش قیمت پروفیل تولیدی

۳- شرکت صرفا به دنبال ایده نمی باشد و ملاک تایید محصول نهایی است.

عکس توضیح گام معکوس

جهت ارسال پروپوزال اولیه برای ” گام معکوس فناورانه تولید چسب مورد استفاده در لمینت کاری سطح و پروفیل ها” 

بر روی لینک زیر کلیک کنید.