برگزاری دمودی ایده بازار مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر

  • به گزارش روابط عمومی ایده بازار دانشگاه امیرکبیر:

رویداد دمودی ایده بازار مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه امیرکبیر در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در محل ایده‌بازار امیرکبیر (برج ابن سینای دانشگاه صنعتی امیرکبیر) و با حضور نمایندگانی از دانشگاه، صنعت، انجمن‌های علمی، شتابدهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جهت داوری طرح‌ها و ایده‌های فناوران برگزار شد. در این رویداد ۱۱ فناور منتخب پس از غربالگری‌ ثانويه، طرح های فناورانه خود را به دو صورت حضوری و آنلاین ارائه دادند.
جناب آقای دکتر زراتی، عضو هیئت علمی دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه امیرکبیر و مدیر مرکز نوآوری این دانشگاه، آقای دکتر آرش ذوالفقارنسب، عضو هیئت مدیره انجمن علمی بتن ایران، آقای مهندس امید طاهری زاده، مدیر برنامه‌ریزی شرکت مهندسین مشاور ری آب، آقای مهندس محمد هوشیار از گروه توسعه کسب و کار عمران آذرستان، آقای دکتر محمد بروجردی مدیر مرکز نوآوری مهندسی و ساخت شناسا، آقای مهندس مهدی اسکویی، مدیر سرمایه گذاری شتاب دهنده تریگ آپ و آقای مهندس کامیار پهلوان، مدیر تحقیق و توسعه شرکت مهندسین مشاور بندآب، داوری رویداد دمودی را برعهده داشتند.
گفتنی است، از بین فناوران، ۵ فناور استان تهران به صورت حضوری و ۶ فناور از استان های فارس، مرکزی، کرمان، کرمانشاه، مازندران و خراسان رضوی به صورت آنلاین طرح های خود را در۶ دقیقه ارائه و سپس به پرسش‌هاي هيئت محترم داوران پاسخ دادند. ارائه فناوران از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر ادامه داشت و داوران با توجه به تجارب خود، راهنمایی‌های ارزنده‌ای جهت روشن سازی و توسعه طرح‌ها، به فناوران شرکت کننده ارائه دادند.
نتایج این دمودی پس از جمع بندی نتایج داوری مشخص خواهد شد و فناوران مستعد متناسب با نیاز و درخواست‌های خود حمایت‌های لازم برای توسعه فناوری خود را دریافت خواهند کرد.
در حاشيه مراسم دمودی، هیئت داوران به تبادل نظر و ارائه راهکارهایی برای کمک به چامعه فناور و گسترش فرهنگ فناوری و نوآوری در این عرصه پرداختند. آقای دکتر زراتی ضمن تشکر و قدردانی از عوامل اجرایی ایده بازار امیرکبیر در برگزاری رویداد ایده بازار مهندسی عمران و محیط زیست و همچنین داوران برای قبول زحمت حضور در رویداد دمودی، از نمایندگان صنعتی حاضر تقاضا نمود تا با ارائه و انتقال نیازهای فناورانه خود به دانشگاه ها و فناوران، به حرکت جامعه علمی در مسیر رفع نیازهای صنعت مهندسی عمران و محیط زیست، کمک کنند.
آقای مهندس هوشیار ضمن ابراز خرسندی از برگزاری رویدادهای فناورانه در دانشگاه و درگیر کردن صنعت در این فرآیند، از عدم آموزش صحیح مبانی کسب و کار به دانشجویان در طول دوران تحصیل ابراز نگرانی کردند و افزودند بسیاری از دانشجویان به دلیل عدم آشنایی با مباحث اولیه در نوشتن برنامه کسب و کار یا نحوه ارائه طرح خود و آشنایی نداشتن با اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور از دنبال کردن و یا ابراز ایده‌ها و طرح‌های خود دست می کشند.
آقای مهندس اسکویی و آقای دکتر بروجردی نیز با تاکید بر اینکه صنعت عمران از جمله صنایعی است که هنوز نوآوری در بدنه آن به شکل قابل توجهی رسوخ نکرده است، از برگزاری رویداد ایده بازار توسط مرکز نوآوری عمران و محیط زیست دانشگاه امیرکبیر، تشکر نموده و از حضور بازیگران اصلی اکوسیستم نوآوری در حوزه عمران به بهانه این رویداد ابراز خرسندی کردند. آقای اسکویی از وجود حلقه مفقوده در ارتباط صنعت و دانشگاه در بهره برداری از طرح های فناورانه یاد کردند. ایشان فرمودند که بسیاری از ایده های مطرح شده از سمت دانشجویان و فناوران، لازم است قبل از ارائه به صنعت و یا جذب سرمایه‌گذار، با کمک گرنت دانشگاهی به سطح بالاتری از آمادگی فناوری برسند.
آقای مهندس هوشیار نیز ابراز نمودند که با وجود هزینه زیاد تحقیق و توسعه، اگر برای فناوران امکان استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، با هزینه کمتر و همچنین راهنمایی اساتید مجرب و متخصص، فراهم گردد، قطعا می تواند گام موثری در حمایت از جامعه فناور باشد.
در پایان آقای مهندس نادری، مدیر اجرایی ایده بازار امیرکبیر ضمن تشکر از حضور و همکاری داوران محترم از آن ها در خواست کرد تا جای ممکن نقطه نظرات خود در مورد هریک از طرح ها را در دفترچه داوری یادداشت کنند و در صورتی که تمایل به همکاری، مشاوره، سرمایه گذاری یا انجام پروژه با هر یک از فناوران و تیم های فناور حاضر در رویداد را دارند، علاقه مندی خود را اعلام نمایند تا زمینه همکاری فی مابین صنعت و فناوران فراهم گردد. همچنین ایشان ابراز کردند، این رویداد به عنوان اولین رویداد برگزار شده توسط مرکز نوآوری مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه، حرکت مثبتی در همراهی و حمایت دانشگاه از فناوران این حوزه بود و لازم است با برگزاری دوره های بعدی با محورهای متمرکز و مشارکت صنعت، فناوران مستعد، تیم ها و شرکت های دانش بنیان شناسایی، مورد حمایت و از فناوری‌های آن‌ها در رفع نیازهای صنعت بهره برداری گردد.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین اخبار و مقالات سایت